30 mars 2011

"Lågor"

Det här är kanske mest en påminnelse till mig själv, men det är nu drygt fem veckor kvar till sista inlämningsdagen för kommunens bokprojekt Lågor.

För den som inte vet vad det handlar om kan jag meddela att ambitionen med projektet är att samla in texter från personer som bor i Uddevalla, eller som på något sätt handlar om Uddevalla. Samma sorts projekt pågår i Fyrbodals kommuner. All information finns här.

Jag tycker att Lågor är ett fantastiskt intressant projekt. I och med att alla sorters texter välkomnas så kommer innehållet verkligen att representera det invånarna vill skriva om. En bättre dokumentation över nutida uddevallabor och Uddevalla får man nog leta efter.

Jag ser fram emot att få läsa boken, så uddevallabor och Uddevalla-kännare, se till att den blir rolig, spännande, rörande, upprörande, men kanske framför allt, innerlig och unik. Självklart lovar jag att också dra mitt strå till Uddevalla-stacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar