09 mars 2011

Vårsnöns välsignelse

Södergatan i östlig riktning.
Uddevalla välsignas i skrivande stund av snöfall. Jag insåg vårens ankomst igår. Det handlar inte om tussilago eller fjärilar för mig, utan om en viss känsla i luften. Den känslan fick jag igår för första gången i år, så nu är det definitivt vår. Och snön idag gör ingen skillnad. Det är ju vårsnö.

Södergatan i västlig riktning. Och ja, det står en man på taket.

Hasselbacken, sedd från Träbron.
 Jag påminns om våren 2008. Som jag minns det hade det inte snöat mycket alls på hela vintern, men så i mars kom det plötsligt ordentligt med snö. De snöiga bilderna är tagna den 25:e mars, och de vårliga bilderna är tagna 11:e april. Det skiljer ungefär två och en halv vecka i tid, men visst verkar det overkligt?

Jag tycker det är häftigt! Jag får nästan gåshud bara jag tänker på hur det var den där våren... Att se våren blomstra för fullt direkt efter ett så kraftigt snöfall var mäktigt.

Ni får ursäkta min mobilkamera med vilken jag tog dessa bilder på Hasselbacken.





Hasselbacken, sedd från Kyrkogatans håll.

Hasselbacken; träbron syns i övre högra hörnet.

Hasselbacken; Uddevalla kyrka syns i övre högra hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar