14 april 2011

Pizzeriorna

Det är en sådan sak som folk kan säga; att det bara finns pizzerior i Uddevalla. Och ibland känns det verkligen så. Därför räknade jag hur många jag faktiskt hittade inom ett begränsat område.

1 - Pizzeria Roma
2 - Restaurang/Pizzeria Atlantic
3 - Lotsarnas gatukök & pizzeria, (tyvärr hittar jag ingen hemsida med uppdaterad information)
4 - Pizzeria & Ristorante Napoli
5 - Restaurang Pingvin
6 - Pizzeria Milano
7 - Fyrkanten
8 - Pizzeria Italia
9 - Pizzeria Rhodos
10 - Pizza Nilen (alternativt Pizzeria Nilen, som det står på fönstren)
11 - Pizzeria Ti Amo
12 - Pizzapalatset (hemsidan vill dock inte kännas vid att de finns i Uddevalla också)
13 - Pizzabutik Papillon
Resultat: 13 stycken.
Är det mycket? Jag vet ärligt talat inte. Jag har inget att jämföra med.

Kartan ödmjukt lånad från Google Maps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar