28 april 2011

Kvitter!

Bohusläningen har startat en livesändning från en fågelholk som bebos av blåmesar (jag antar att det finns två) och deras ägg. Jag kan inte låta bli att bli tårögd av att se den lilla fågeln pulsera i takt med sina hjärtslag. Jag inser också att jag hellre skulle vilja ruva på ägg än föda barn på det andra sättet, men det hör kanske inte hit.

Det viktiga är att alla som vill kan gå till Bohusläningens sida och betrakta (i voyeurism-samhällets anda) blåmesen, och förhoppningsvis inom en snar framtid, dess ungar.

Dock verkar sidan uppdateras ungefär var femte minut, vilket gör att sändningen avbryts och man måste starta den igen. Jag misstänker att det kommer att bli en besvikelse för de som vill följa intressanta händelser i holken, men om man är snabb så missar man bara några sekunder. Om nu det är en tröst.

Blåmes i vintras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar