12 april 2011

Lidl - en skam, ett dåligt samvete eller en helt vanlig matbutik?


Lidl är som en vattendelare i befolkningen. Vissa älskar det, andra skulle aldrig nedlåta sig till att sätta sin fot ens på parkeringen. Andra låtsas inte om att de burkar handla där, och ytterligare några hittar helt enkelt inget som tilltalar dem där.

Jag tilltalas av mycket där. Cookies till exempel. Men mest choklad. Det där att den är tillverkade i Tyskland är själva grejen. Nere på kontinenten vet man hur en god choklad ska vara. Inga torra kakor här inte; det ska vara krämigt, rejält och med stora nötter och russin. Wunderbar!

Argumentet att de "bara har skräp där" visar bara på vanlig okunskap. Och om man tycker att nougatfyllda frukostflingekuddar är förskräckliga, tja, då behöver man inte köpa dem.*


Anledningen till att många fina svenskar inte handlar på Lidl verkar vara att butiken anses stämplad som en butik för invandrare, alternativt en butik för de som inte har råd att handla på ICA. Det känns inte som ett fräscht sätt att tänka 2011 i Sverige, eller så är det precis det det är.

Man kan givetvis säga mycket om företagsklimatet och arbetsförhållandena i Lidl-kedjan, men då jag inte har någon insikt i hur det faktiskt är på insidan så väljer jag att inte säga för mycket om det. Dock kan jag säga att jag aldrig varit med om snabbare kassapersonal. Om man inte gillar att svettas i kassaköer så borde Lidl vara klart bäst.


Att bojkotta butiken på grund av de förmodade dåliga förhållandena känns som en björntjänst mot de anställda som, faktiskt, i dagens Uddevalla och Sverige, förmodligen är väldigt glada över att ens ha ett jobb och en inkomst. Men det är ju sådana problem som fina svenskar inte behöver bry sig om. För dem räcker det tydligen gott och väl att tro att de gör samhället och mänskligheten en tjänst när de inte stödjer onda affärskedjor som inte behandlar sina anställda på ett värdigt sätt. Frågan som alla borde ställa sig istället är; varför väljer någon aktivt att jobba där? Svaret förklarar allt.


* Eller är det ett utslag av bristande karaktär att inte kunna motstå allt det göttiga i hyllan som gör att man hellre går en omväg runt den än möter den öga mot öga och riskerar att ta med sig det hem? Jag hoppas inte det. Det låter nämligen som att ett missbruk ligger och hotar i skuggorna. Men det ska jag inte skriva om här och nu.

11 kommentarer:

  1. Det är en del i Brainwashingen att få befolkningen (fåren) att acceptera VILKA JOBB OSM HELST.

    Det är mycket som vi bör bojkotta och om vi alla tog vårt ansvar med detta så kan vi förändra hela värdlen.

    Jag stödjer bla inte mcdonalds de för inget öre
    vill ni veta mer om detta ILLUMINATI företag kan ni gå in på svtplay och se dockumentär.

    Det är en pyramidspels kedja av Globalisterna.


    Bojkotta bojkotta men det krävs att alla gör det
    Men det börjar med dig.

    SvaraRadera
  2. Jag har sett många människor online ställa frågor om historierna på illuminati.
    De flesta har frågat hur de kan gå med, medan andra föredrar att förstå fenomenet ytterligare, kontakta oss idag på whats-app: +1 (858) 281-0623,
    e-post; illuminatimembership01@gmail.com.
     Vill du ha rikedom, berömmelse, rikedom, popularitet i din operatör, befogenheter eller har affärsidéer men ingen finansiering, öppna dörren till din framgång idag genom att gå med i New World Order (illuminati) idag och du får full tillgång till utrota fattigdom från ditt liv som en medlem av ljuset.
    Om du är intresserad är det idag på: illuminatimembership01@gmail.com eller vad är app på: +1 (858) 281-0623.

    SvaraRadera
  3. ILLUMINATI FOR FREE USA
    Opportunity and chance to join the great fraternity. Join Illuminati brotherhood today and receive the sum of $10,000,000 USD into your bank account OR your cash app immediately after your membership and more benefits to come your way, Note: There's No human sacrifices and No blood share, If you're interested kindly contact us we have good benefits for the new members.
    Whatsapp +19592210429
    Email: illuminati666benefits@gmail.com WE ARE THE LIGHT .

    SvaraRadera
  4. hej alla jag heter Alexis Andrewi är från Italien jag ger ett vittnesbörd om hur jag gick med i Illuminati-brödraskapet, jag försökte gå med i denna organisation i så många år nu, jag blev lurad av falsk agent i Sydafrika och Nigeria, jag var nere, jag kunde inte mata mig själv och min familj längre och jag försökte tjäna pengar med alla medel men förgäves, jag var rädd för att kontakta någon Illuminati-agent eftersom de har ätit upp mina pengar, en dag stötte jag på ett inlägg av någon gav ett vittnesbörd och tackade en man som hette David Mark för att han hjälpte honom att gå med i illuminati-brödraskapet, sedan tittade jag på mannens e-post och telefonnumret som stod där, jag var rädd för att kontakta honom eftersom jag blev lurad många gånger av bedragare och gick iväg med pengarna då var jag väldigt förvirrad så jag bestämde mig för att kontakta personen som fick vittnesmålet och jag ringde honom och jag kommunicerade med honom på telefonsamtal innan han började berätta sin egen historia för mig om när han ville vara med. berättade allt för mig ng att göra, sedan bestämde jag mig och ringde agenten David Mark och han berättade allt jag skulle göra och jag blev initierad, överraskande nog fick jag min förmån att vara en ny medlem av det stora Illuminati-brödraskapet, jag var så glad, för de av er som försöker gå med i den här organisationen detta är din möjlighet för dig att gå med KONTAKTA MR David Mark på WhatsApp-nummer +2348140101327

    SvaraRadera
  5. Hur man går med i Illuminati666 brödraskapet!!! Kontakta DAVID MARK eller Whats'App (+2348140101327). Är du i Tyskland, USA, Europa eller var som helst i världen vill du bli rik, berömd och ha makt.. FÖRDELAR SOM GES TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI. 1. En kontant belöning värd $100 000 00 USD efter initiering. 2. En ny elegant drömbil värderad till USD 100 000 USD 3. Ett drömhus köpt i det land du själv väljer 4. En månads semester (fullbetald) till ditt drömresmål. 5. Ett års golfmedlemspaket 6. En V.I.P-behandling på alla flygplatser i världen 7. En total livsstilsförändring 8. Tillgång till Bohemian Grove. 9.Månadsbetalning på $300 000 USD till ditt bankkonto varje månad som medlem 10.En månad bokad.möte med topp 5 världsledare och topp 5 kändisar i världen kontakta DAVID MARK eller via Whats'App (+2348140101327) om du vill ansluta sig.

    SvaraRadera
  6. MEDDELANDE TILL VÄRLDEN
    OBS: ILLUMINATI KOMMUNIKERA INTE GENOM WHATSAPP
    DET FINNS INGA MÄNNISKOROFFER OCH ILLUMINATI BEGER INTE OM REGISTRERINGSAVGIFT

    666illuminatiagent666@gmail.com

    Är du en affärsman eller -kvinna, politiker, musiker, vill du bli rik, känd, mäktig i livet, gå med i Illuminati Brotherhood
    Du ska vara en hedersman och välkänd för att vara respekterad i samhället. Och ditt liv kommer att förvandlas till det bästa i livet. Som ny medlem kommer du att belönas med en enorm summa pengar för att starta upp en ny livsstil och storhetens ljus kommer att skydda dig alla dagar i ditt liv.

    Du måste vara minst 20 år eller äldre innan du kan kontakta tempelagenten för att guida dig in i templet via e-post nedan

    666illuminatiagent666@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Kontakta Mr David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller Whatsapp +2348140101327, Hej alla, jag heter Adams scott, är från Italien jag ger ett vittnesbörd om hur jag gick med i Illuminati-brödraskapet, jag försökte gå med i denna organisation för så många år nu, jag blev lurad av en falsk agent i Sydafrika och Nigeria, jag var nere, jag kunde inte föda mig själv och min familj längre och jag försökte tjäna pengar med alla medel men förgäves, jag var rädd för att kontakta någon illuminati agent för att de har ätit upp mina pengar, en dag stötte jag på ett inlägg där någon gav ett vittnesbörd och tackade en man som heter David Mark för att han hjälpte honom att gå med i Illuminati-brödraskapet, sedan tittade jag på mannens e-post och telefonnumret som stod där. , Jag var rädd för att kontakta honom eftersom jag blev lurad många gånger av bedragare och gick iväg med pengarna sedan blev jag väldigt förvirrad så jag bestämde mig för att kontakta personen som fick vittnesmålet och jag ringde honom och jag kommunicerade med honom på telefonsamtal före e han började berätta sin egen historia för mig om när han ville gå med han berättade allt jag skulle göra, sedan bestämde jag mig och ringde agenten David Mark och han berättade allt jag skulle göra och jag blev initierad, överraskande nog fick jag min fördelen med att vara en ny medlem i det stora Illuminati-brödraskapet Jag blev så glad, för er som försöker gå med i denna organisation är detta er möjlighet för er att gå med KONTAKTA MR David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller WhatsApp-nummer +2348140101327

    SvaraRadera
  8. MEDDELANDE TILL VÄRLDEN
    OBS: ILLUMINATI KOMMUNIKERA INTE GENOM WHATSAPP,
    DET FINNS INGA MÄNNISKOROFFER OCH ILLUMINATI BEGER INTE OM REGISTRERINGSAVGIFT
    666illuminatiagent666@gmail.com

    Är du en affärsman eller -kvinna, politiker, musiker, vill du bli rik, känd, mäktig i livet, gå med i Illuminati Brotherhood
    Du ska vara en hedersman och välkänd för att vara respekterad i samhället. Och ditt liv kommer att förvandlas till det bästa i livet. Som ny medlem kommer du att belönas med en enorm summa pengar för att starta en ny livsstil och storhetens ljus kommer att skydda dig under hela ditt liv.

    Du måste vara minst 20 år eller äldre innan du kan kontakta tempelagenten för att guida dig in i templet 666illuminatiagent666@gmail.com

    SvaraRadera
  9. PROCEDUR FÖR DET STORA TEMPLET AV PENGAR OCH KRAFT ILLUMINATI-MONTERING, GÅ MED I DET STORA ILLUMINATI BRODERSKAP AV KÄRLEK IDAG, via gmail (greastestilluminati4@gmail.com),
    whatsapp +234 705 048 2264 eller telegram +234 705 048 2264
    Är du en affärsman eller -kvinna, en politiker, en musiker, en student, vill du bli rik, känd, mäktig i livet? Gå med i IlluminatiFraternity-kulterna idag och få omedelbart den rika summan av. 1 miljon dollar i veckan när du blir medlem i föreningen och ett gratis hem. var du än väljer att bo i den här världen och du kommer också att få $350 000 som din månadsinkomst.
    FÖRDELAR TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI
    1. En kontant belöning på 1 000 000 USD USD
    2. En ny Sleek Dream-bil värderad för $150 000
    3. Ett drömhus köpt i det land du väljer.
    Ett möte reserverat med de 5 bästa i världen. Ledare och topp 5 kändisar i världen. Om du är intresserad, maila oss detta, (greastestilluminati4@gmail.com), whatsapp +234 705 048 2264 eller telegram +234 705 048 2264 för en omedelbar initiering online.


    ALLA ÄR HELT VÄLKOMNA.

    SvaraRadera
  10. DETTA ÄR DITT GYLDNA MÖJLIGHET ATT GÅ MED I DET STORA ILLUMINATI BRODERSKAP AV RIKTIGHET OCH MAKT
    OBS: ILLUMINATI KOMMUNIKERA INTE GENOM WHATSAPP,
    DET FINNS INGA MÄNNISKOROFFER OCH ILLUMINATI BEGER INTE OM REGISTRERINGSAVGIFT
    666illuminatiagent666@gmail.com

    Är du en affärsman eller -kvinna, politiker, musiker, vill du bli rik, känd, mäktig i livet, gå med i Illuminati Brotherhood
    Du ska vara en hedersman och välkänd för att vara respekterad i samhället. Och ditt liv kommer att förvandlas till det bästa i livet. Som ny medlem kommer du att belönas med en enorm summa pengar på summan av 666 000$, en bil och även ett hus i valfritt land för att starta ett nytt Livsstil och storhetens ljus ska vara en sköld över dig alla dina livs dagar.

    Du måste vara minst 20 år eller äldre innan du kan kontakta tempelagenten för att guida dig in i templet 666illuminatiagent666@gmail.com

    SvaraRadera
  11. HELLO

    the viewer is here to share my testimony on how i finally joined the Illuminati neighborhood and became RICH, FAMOUS AND POWERFUL. I tried my best to become a member of the ward, but was scammed multiple times, before finally coming across a testimonial. on the net, so I contacted the agent. I was very afraid that he would ask me for a lot of money before I could reach the neighborhood, but to my greatest surprise, he only asked me to buy the items that I made and today I am very happy. tell the world that they are rich and that they have been able to do a lot of business with all that, I have the sum of 20 million dollars in my personal account and I am also known throughout the world with the business that the Illuminati have entrusted to me and I I also have the power to do this whatever you want... I know many people may be on my way too looking for help here is your

    Official Email: greatilluminati977@gmail.com

    Official Instagram: agent_xanda_illuminati

    SvaraRadera