02 juli 2011

Skattjakt med S4L


 Jag kom att tänka på S4L när jag råkade se ett citat från Banksy:


Retribution. Alltså vedergällning. Hämnd.

Hur blir man del av ett samhälle som inte vill veta av en? Genom att tvinga sig in, så klart.



S4L är en del av Uddevalla nu, oavsett vad folk tycker om det. Och som jag skrev i förra inlägget om S4L så önskar jag verkligen att folk i alla fall försökte förstå vad som ligger bakom drivet att tagga en stad. Jag påstår inte att jag vet exakt varför, absolut inte, men jag vet att det finns gott om tillfällen då jag själv önskar att jag kunde göra något för ett friskare samhället, istället för att behöva stå och förundrat se på när hela landet sjunker allt djupare ner i skiten.



I mina ögon står det i alla fall S4L...
Men nu över till något annat. Jag gillar att se S4L överallt. Visst, jag äger inget som de skulle vilja tagga, och jag blir inte upprörd över "klotter" på elboxar och annat som står ute i samhället (det är bara när det är skrivet på sten och berg som jag blir lite ledsen. Jag gillar berg. Och sten.), så jag förväntar mig inte att alla ska tycka som jag.

Därför tänker jag utlysa en tävling. Den första som ger rätt svar vinner!* Priset? För närvarande inget mer än evig ära och titeln master of contemporary urban Uddevalla (som bara kan fås via den här bloggen). Och det låter inte helt fel, eller hur? Nej, just det. Vidare så till frågan:

Var sitter den här taggen?

Känner du igen platsen?
För svårt? De övriga bilderna är ledtrådar.

-
* Tyvärr är personen som var med mig vid tillfället för fotograferingen inte behörig att tävla.

5 kommentarer:

  1. Promenadavstånd från Skogslyckan upp för en backe där även 5'ans buss åker förbi intill? Känner igen huset tror jag men kan inte namnet på området.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej... den närmaste bussen som åker förbi är 2:an...

      Radera
    2. Den sitter väl nästan vid gamla Statoil - påväg upp mot Dalaberg?

      Radera
    3. Nej, inte det heller. Elskåpet har en tid sedan målats om, så den ser inte längre ut som på bilden. Jag borde ha följt upp det här tidigare, men nästa gång jag är i området tar jag en ny bild och gör ett inlägg som avslöjar platsen. Förmodligen blir det inom någon vecka.

      Radera
  2. Kära läsare! Tävlingen är avslutad. Rätt svar kan hittas i detta inlägg: http://uddevallabon.blogspot.se/2014/01/tavlingen-avslutad-utan-vinnare.html

    SvaraRadera