24 maj 2011

Inför studenten

Det är många som inväntar studenten i dessa dagar, och när det begav sig för min del skrev jag en dikt som jag tänkte dela med mig av. Bloggen har tidigare fått se premiären av min fotokonst, och här följer således premiären av min lyrik. Njut av ungdomsångesten!

prov
minst ett/vecka
historia, matematik
svenska, filosofi, religion, psykologi

muntliga redovisningar och tal
minst 5 min högst 15-20 min
intressanta, välstrukturerade
väl utförda, imponerande

lektioner
17/vecka
över en timme långa
okoncentrerade elever
genomgångar, frågor
anteckningar, problem
sidor att läsa igen

skriftliga arbeten
historia, svenska, psykologi
projektarbete
mellan 3-40 sidor
KÄLLOR, små mästerverk
renskrivna, snygga
intressanta

studenten
inget spelar längre någon roll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar