30 augusti 2011

Dalaberg - med ständig guldkant på vardagen


En av alla mina favoritplatser i Uddevalla är krönet på gång- och cykelvägen som leder söderut från Dalabergs centrum. Man går genom tunneln, knatar upp för den minimala backen - och plötsligt breder Byfjorden ut sig långt där borta och man riktigt slås av Uddevallas landskaps storhet. Ok, kanske inte, men typ. I alla fall blir jag alltid lika upplyft av utsikten, men då är jag som bekant också svag för sånt.


Bilderna är inte världsbäst på att visa på det jag vill ha visat, men den som vet vad jag menar vet; och den som inte vet kan med fördel försöka ta sig till platsen för att uppleva synen med egna ögon.

För skojs skull tycker jag att vi kan titta på ytterligare en bild tagen på samma plats, men vid en helt annan tidpunkt (närmare bestämt 7e januari 2010). Ser ni? Det är ju absolut förtjusande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar