08 juni 2011

Sommaridyll, för stora och små

Åh! Jag är kär!
Ja, jag vet. Det är på tok för tidigt på sommaren för att prata om någon sommaridyll, men jag kan inte hjälpa att det är precis vad jag känner när jag ser mig om i vår stad. De senaste veckans värmebölja (ja, jag kallar det så) har tidvis fått det att kännas som högsommar (nästan), så för mig har sommaren redan börjat på alla sätt.

Visst verkar det otroligt att den här platsen skulle ligga mitt i stan?
Insekter, kostymklädda lokalpolitiker på stranden, grillfester, supande gäng i varenda park... Alla tecknen är där.

I morgon är det studentutsläpp för skolorna i Uddevalla centrum, och sedan börjar sommaren för mängder med ungdomar. Undrar hur många som skolkar på utsläppsdagen? Det jag minns från min egen är att ingen var frånvarande. Några var dock fulla redan på morgonen. Och kanske är det enda dagen i livet när man får vara full så tidigt på dagen utan att någon misstänker att man är alkoholist? Det gäller att passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar