02 juni 2011

Grattis Torp - 20 år!

Bilden lånad i smyg från Torps facebook-sida.
Torp firar 20 år i dagarna, och självklart minns jag när det öppnade. Mina föräldrar och några syskon åkte dit, men själv stannade jag hemma. Jag minns inte om det var frivilligt eller inte, men jag var rätt nyfiken på det nya köpcentret som tydligen skulle vara stort. Senare åkte jag också dit, men det minns jag mindre av. Det fanns ett sorts goda godisar på Galne Gunnar, och så minns jag den stora clownen som jag antar hänger kvar. Eller? Ja, där ser man. Clownen är Torp för mig, oavsett om den finns där eller inte.

Det som förvånar mig är att Torp, tjugo år senare, fortfarande har samma logo. Ok, de har piffat till den lite, gjort den glansig, men den känns ändå väldigt daterad. Jag ryggar instinktivt tillbaka när jag ser den poppa upp i tv-reklam. Den speglar inte alls den lite glammigare image Torp verkar vilja ha. Förr fungerade den bra, med grälla färger och galna prickar, för Torp var lite så - crazy. Men nu... På utsidan till det senaste Torp Magasinet till exempel förekommer den klassiska logotypen i minimalt format längst ner i ena hörnet. De verkar helt enkelt inte stolta över den längre.

Bilden lånad från online-versionen av magasinet.
Jag väntar bara på att de ska byta logo. Kanske sker det i samband med invigningen av Östra Torp och IKEA och allt... men jag tror det kan komma att hända tidigare. I samband med ett 20-års-jubileum hade varit perfekt annars. Enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar