03 juni 2011

Maxi ICA på Torp - ICA Maxi-butiken som inte finns

Inga ICA Maxi (bilden härifrån).
Nu ska ni få höra något sorgligt. I samband med att jag läste om Torp råkade jag notera att Torps Maxi ICA kallas ICA Maxi listan över butiker. Visst är det märkligt? Det tyckte i alla fall jag.

Jag upptäckte att det på ICAs hemsida inte syns att det skulle finnas en ICA Maxi i Uddevalla. Däremot finns det två stycken ICA Kvantum, och ett av dem är vårt Maxi ICA på Torp.

Torps hemsida har alltså fel på butikens namn (20 år på samma ställe är tydligen inte tillräckligt för att etablera namnet på en av Uddevallas största livsmedelsbutiker...), och länkar därmed också till fel hemsida (rätt hemsida är här).

Jag tycker sånt här är pinsamt. Det tar tid från folk som vill få tag på rätt information, och det visar än en gång att någon slarvat på sitt jobb. För det är inte svårt att kolla upp. Jag gjorde det på 3 minuter (kartorna var svåra att navigera i!), och jag får inte ens betalt för det.

Två ICA Kvantum (bilden härifrån).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar