03 september 2013

Uddevalla i artisternas hjärtan?

Uddevalla Solid Sound hölls ju i helgen, och det var säkert många besökare som hade en helt oförglömlig dag eller kväll. Därför blev jag nyfiken på vad för sorts intryck de långväga artisterna fått av Uddevalla. För, trots allt, det är ju inte varje dag de kommer hit.

Så jag slängde mig ut bland Internets blå böljor och rotade igenom alla relevanta konton jag kunde hitta på diverse sociala medier.

Jag fick veta att Darin spelat paintballParadis, och tackar publiken efter genomförd spelning, precis som Miss Li och KWAAI också gör. Miss Li verkar för övrigt ha förälskat sig i vår brandstation, som tydligen numera är hennes 'crib'. Nause blev glad endast av ölen, och Slagsmålsklubben hade jobbigt teknikstrul. Zara Larsson tackar stan och festivalen, men 'åkte direkt hem efter'. Bernard et Bianca säger tack, medan The Baboon Show hade jätteroligt. In i dimman hade däremot 'galet skoj' och blev dessutom bra bemött.

Typ så.

The Sounds, Oskar Linnros, Miriam Bryant, Partiet och Jack Vreeswijk hade dock inget att säga. Uddevalla verkar ha glidit förbi obemärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar