01 januari 2012

Nytt år, nya tider - men först en titt bakåt

Det är ett ovanligt tyst Uddevalla jag vaknar till den här första dagen på det nya året. Jag inser att jag kanske borde ha valt den här dagen, istället för julafton, för att få uppleva hur det är att gå i en folktom stad. Nåväl, det kommer alltid ett nytt år, och förhoppningsvis är det även bättre väder 1a januari 2013 än vad det var i dag.

Bloggen har visserligen inte varit aktiv i ett helt år än, men jag tänkte ändå passa på att redogöra för topp 3 inlägg under (nästan)året som gått.

Det populäraste inlägget (mätt i antal "besök") under 2010 var mitt första inlägg om S4L. Det tog några timmar att samla material och skriva, men tydligen var det ett ämne som intresserade fler än bara mig, och mer än så kan jag inte önska mig. Att jag sedan också fått beröm för det, och inte nog med det - beröm från personer som är insatta och inblandade - känns riktigt, riktigt stort.

Det näst populära inlägget handlar om skulpturutställningen längs Bäveån. Många har tittat på bilderna, men bara en person har lämnat en kommentar. Men då är den personen också en av de medverkande konstnärerna, och om han tycker att mina amatörbilder är fina, ja, då tänker jag passa på att ge mig själv en extra klapp på axeln.

Nummer tre i listan är inlägget om Maxi ICA på Torp som seglar under falsk flagg. Kanske har läsarna inte hittat exakt vad de sökte när de kom till mitt inlägg, men jag hoppas att de åtminstone har fått reda på något de inte redan visste. Alltid värt något.

Till sist: tack till alla som läst och tittat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar