02 oktober 2014

Den nya parkeringen på Emaus


Jag är otroligt besviken och ledsen efter att ha läst kommuens meddelande om att man kommer bygga en ny parkering på Emaus, i själva naturreservatet. Den gamla parkeringen kommer tydligen inte kunna användas eftersom kommunen lovat Riksbyggen att de får bygga sina hus där.

Nej, det här kommer ta fruktansvärd lång tid för mig att smälta. Det spelar ingen roll att jag förstår varför det behövs en parkering, och att jag förstår att det behövs fler bostäder, och att jag förstår att det inte vore rimligt att spränga bort berg för att få plats med en parkering. Inget av det spelar någon roll, eftersom Emaus, och faktiskt just det området med träden och den gamla stengärdesgården, talar till min själ på ett sätt som praktiska beslut aldrig kan göra.

(Jag skulle nyss googla på Riksbyggen, men skrev riskbyggen istället. Omen? haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar