27 oktober 2011

Besvikelsen på Kålgårdsberget


Ett annat bergsäventyr som gick av stapeln redan förra månaden var dock något av en besvikelse. Visserligen var jag väl medveten om att det var dimmigt, och att det redan hade börjat skymma, men jag hade nog ändå förväntat mig någon sorts utsikt som inte var skymd av träd, buskar och sly.



Eller har jag blivit lurad? Finns det en annan utsiktsplats på Kålgårdsberget? Det går ganska fina trappor hela vägen upp i alla fall, så nog borde jag ha hamnat rätt... Hur som helst, när jag klättrade upp i det lilla tornet som också finns på toppen kunde jag se lite mer av omgivningen (och dimman).

Ah, den glittrande motorvägen...
Uddevalla insvept i höstdimma.
Jag fick mig en närmare titt på masten också. Inte helt fel.
På väg ner igen; polishuset, musikskolan och ett tåg inne på Uddevalla Östra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar