28 februari 2013

Torp svårt att missa?

Sommarbilderna påminner mig om en rätt lustig sak som hände i somras...

Jag var i centrum när en norskregistrerad bil hejdade mig. Norskan ville veta om Torp låg i närheten. Jag blev förvånad och skärrad; hur i hela friden ska jag lyckas dirigera henne till Torp? Från Asplundsgatan är det ju inte direkt bara 'rakt fram och till vänster'.

(Ja, jag tar sånt här är på fullaste allvar.)

Så jag frågade henne vilket håll hon kommit ifrån. Oslo, blev svaret, och jag var tvungen att ta mig för pannan. Hur skulle jag förklara för den här kvinnan att hon redan passerat detta mytomspunna Torp - ett av Sveriges största köpcentrum - utan att ha registrerat det? Jag generades djupt som uddevallabo.

Snart kom vi dock fram till att Torp låg vid Biltema - för Biltema hade hon minsann sett.

Kvinnan åkte vidare, men jag kunde inte släppa händelsen. Jag insåg att Torp verkligen inte ser lika storslaget ut som det låter på pappret och i reklam. Det är ju till största del platt. Och grått. Och tydligen inte alls vad kvinnan förväntat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar