05 oktober 2015

Elskåpstävlingen - 3 år senare


Kommer ni ihåg den här? Tävlingen som utmynnade i 16 konstverk som kom att pryda några av centrums många elskåp.

Jag kommer ihåg den. Faktum är att jag sparat foldern med kartan över promenadslingan ända sedan dess i syfte att en vacker dag gå och titta på alla verk. På ett eller annat sätt råkade jag väl få se alla ändå, men den där koncentrerade promenaden blev aldrig av. Det vill säga, inte förrän tills för några veckor sedan.

Den vackra dagen (som bjöd på både strålande sol och hällregn) kom, och här nedan följer en redovisning av hur det ser ut nu, drygt tre och ett halvt år sedan konstverken sattes upp.

Hur många har överlevt väder och vandaler? Vilka motiv finns kvar? Gissa, chansa och lägg era bud nu, så tar vi en titt.

1

Aj, aj, aj... Ingen bra start det här...

2

Någonting grått och klumpigt har blivit grått och klumpigt igen...

3

Bättre lycka nästa gång.

4

Jaha. Ännu en besvikelse.

5

*suck*

6

Yes! Där satt den!

7

Då var vi tillbaka till sånt här...

8

En tagg på det.

9

Lite medtagen i kanten, men fortfarande fin.

10

Hon har nog hunnit se ett och annat under åren.

11

Jag hade nästan vant mig vid att konstverken satt kvar. Nästan.

12

Inte nog med att konsten är hel och ren, elskåpet har också begåvats med ett matchande skräp ovanpå. Toppklass!

13

Alltså.. så här var det. Jag HITTADE INTE rätt elskåp. Varken kartan eller att gå fram och tillbaka längs rätt kvarter hjälpte. Så här är en bild på något liknande. (Konstverket sitter nämligen inte kvar oavsett).

14

Sommar. Härligt. Jag var också plaskblöt vid det här laget.

15

Så hel och fin. Å andra sidan sitter den också rätt gömd.

16

Final och hedersplatsen! Sönder och tejpad, men kvar (och den jag sett oftast/mest genom åren)!

Den som gissade på 7 stycken kvar hade rätt. Grattis!

Ärligt talat fanns fler kvar än jag förväntade mig. Det kan nog ses som någon slags vinst för både projektet och uddevallaborna, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar