13 maj 2013

Intryck från helgen


I fredags besökte jag Löfgrens torgförsäljning. Jag älskar den. Extra tillskott av vackra blommor och växter är aldrig fel, men jag gillar folket som brukar vara där också. Personalens pigga, entusiastiska röster hörs över det uppspelta sorlet från kunderna. Det är som om växterna gör folket glada. Och det fungerar ju på mig, så varför inte på alla andra som myllrar bland de väldoftande kryddväxterna?




I söndags var jag på Skeppsviken och såg något så gulligt som ejderungar tillsammans med två honor och en hane. Jag läser på Wikipedia att det är vanligt att honor går samman och tar hand om sina ungar tillsammans. Smart.

Gräset börjar se allt mer levande ut för varje dag som går, och de flesta träden och buskarna skimrar i friskt grönt. Nu ser jag fram emot att höra det första suset genom björkens nya löv. (Därmed dock inte sagt att det är björk på bilderna...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar